تبلیغات
بچه های سنخواست - جواب فعالیت های فصل اول
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : محمد جواد پایدار
نظرسنجی
به وبسایت ما نمره ی چند میدهید؟









آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
رمان مدیر مدرسه یکی از بهترین آثار جلال آل احمد است که خواندنش خالی از لطف نیست.
دانلود - 3900 تومان
بچه های سنخواست
حرفه ای بودن اتفاق نیست...!
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
پنجشنبه 28 مهر 1390 :: نویسنده : محمد جواد پایدار

فعالیت های فصل اول

فعالیت صفحه 2: 

1  – خطاهای بینایی:1 -  وقتیكه هوا تاریك است اشیا را به خوبی نمی بینیم 2 - كوچك دیده شدن اشیای دور 3 - دیدن سراب 4 – وقتیكه اتومبیلی به طرف جلو حركت می كند به نظر می رسد چرخهای آن به عقب می چرخند

خطاهای شنوایی: 1 - سنگین شدن گوش 2 - وقتیكه آب به گوشمان می رود گوشمان خوب نمی شنود
 3 - دركنار صداهای بلند صداهای ضعیف را نمی شنویم 4 – در خیابان متوجه صدای ماشین ها نمی شویم

خطای بویایی: 1 - وقتیكه سرماخورده ایم بوها را تشخیص نمی دهیم 2 - وقتیكه ادكلن استفاده می كنیم اول بوی آنرا احساس می كنیم ولی بعد از مدتی بوی آنرا احساس نمی كنیم 3 – بوی عطرها را اشتباهی می گیریم

خطای چشایی: 1 - مزه غذاهای خیلی داغ یا خیلی سرد را احساس نمی كنیم2 - وقتیكه سرما خورده ایم احساس می كنیم دهانمان تلخ مزه شده است 3 – بعد از مسواك زدن مزه غذا ها را متوجه نمی شویم

خطای لامسه: 1 – وقتیكه یخی را در دستمان می گیریم اول احساس سرما می كنیم ولی بعد از مدتی فكر می كنیم دستمان می سوزد 2 – وقتی كفش تنگی را می پوشیم اول آن را احساس می كنیم ولی بعدا حس نمی كنیم

2 -  با استفاده از وسایل دقیق اندازه گیری

3 – با ساختن وسایلی مانند رادیو، تلوزیون، تلفن و موبایل

فعالیت صفحه 5 

1 – پیشرفت تكنولوژی و ساخته شدن وسایل دقیق آزمایشگاهی، پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و غیره

2 – بلی، زیرا ممكن است اشتباه باشند.                                      

 3 – خیر، زیرا گاهی دانشمندی بدون پیمودن مرحله ای به مرحله دیگر وارد می شود

4 – تعریف مسئله: آیا واقعا ممكن است بدون وجود مگس های دیگر مگسی از گوشت فاسد بوجود آید

جمع آوری اطلاعات: او ابتدا مقداری گوشت را در هوای آزاد گذاشت چند روز بعد جانوران كرمی شكل در آن پیدا شدند این كرمها پس از چند روز به مگس تبدیل شدند او سپس گوشتهای جانوران مختلف را به این روش آزمایش كرد و اطلاعاتی را به دست آورد

 فرصیه سازی: نوزادان كرمی شكل از ذرات ریزی كه مگس ها روی گوشت فاسد بر  جای می گذارند به وجود می آیند

آزمایش فرضیه: قرار دادن گوشت در ظروف سربسته و سرباز

ثبت یافته ها: در كتاب چیزی در این مورد اشاره نشده است

تفسیر یافته ها و نتیجه گیری: مگس خودبخود از گوشت گندیده بوجود نمی آید بلكه هر مگسی حاصل تخم گذاری مگس های دیگر است

انتشار گزارش: انتشار كتابی بنام ‹‹ آزمایش هایی درباره پیدایش حشرات››

5 – پنهان كردن گوشت در زیر خاك، گذاشتن گوشت در ظرفهای دربسته

پرسش و تحقیق صفحه 8

1 – اگرچه اولین كسی كه برای نظریه پیدایش خودبخودی موجودات زنده ایراد گرفت فرانچسكو ردی بود اما او نتوانست این نظریه را بطور كامل رد كند بعد از وی در سال 1748 كشیشی بنام اسپالانزانی مقداری سبزی و گوشت را در آب جوشاند و سپس آن را در ظرفی شیشه ای ریخت و درب ظرف را با حرارت دادن مسدود كرد او مشاهده كرد كه در ظرف در بسته هیچ میكرو اورگانیسمی (موجودی) بوجود نمی آید و مواد غذایی فاسد نمی شود. طرفداران نظریه پیدایش خودبخودی چنین استدلال كردند كه ورود هوا به درون ظرف برای پیدایش خودبخودی موجودات زنده لازم است و به این ترتیب آزمایش اسپالانزانی را رد كردند بعد از اسپالانزانی دانشمندی بنام لویی پاستور با آزمایش خود نظریه پیدایش خودبخودی را بطور كامل باطل كرد پاستور در آزمایشی مقداری گوشت را در ظرف شیشه ای كه به سر آن لوله ای به شكل S وصل شده بود قرار داده و آنرا جوشاند وی مشاهده كرد اگرچه مواد غذایی موجود در ظرف در تماس با هوا هستند ولی هیچ موجودی داخل ظرف بوجود نمی آید و غذا فاسد نمی شود او چنین استدلال كرد كه میكروبها در محل خمیدگی لوله باقی می مانند و نمی توانند به مواد غذایی برسند در نتیجه نمی توانند غذا را فاسد كنند

2 – خیر، روش علمی فقط می تواند به سوالاتی پاسخ دهد كه بتوان آنها را در آزمایشگاه یا طبیعت مورد مشاهده، اندازه گیری یا آزمایش قرار داد.

3 – تعدادی گاو هم اندازه، هم نژاد، هم سن و سالم انتخاب می كنیم سپس آنها را به دو دسته تقسیم می كنیم هر دو گروه را در طویله های یكسان (دمای یكسان، نور یكسان، میزان رطوبت یكسان و غیره)  نگه داری می كنیم برای گاوهای گروه اول موسیقی پخش می كنیم ولی برای گاوهای گروه دوم موسیقی پخش نمی كنیم سپس به مدت چند هفته شیر گاوها را دوشیده، اندازه گیری كرده و یادداشت می كنیم بعد از گذشت چند هفته میانگین شیر بدست آمده از هر گروه را محاسبه می كنیم. اگر دیدیم شیر گاوهایی كه برای آنها موسیقی پخش كرده ایم بیشتر از گاوهایی است كه برای آنها موسیقی پخش نكرده ایم نتیجه می گیریم كه موسیقی سبب افزایش شیر گاوهای شیرده می شود و لی اگر میزان شیر بدست آمده از هر دو گروه یكسان باشد نتیجه می گیریم موسیقی بر میزان شیر گاوهای شیرده تاثیری ندارد

4 – این كار برای تفسیر نتایج لازم است زیرا در صورتی كه چند عامل بطور همزمان تغییر كنند ما نمی توانیم بفهمیم نتیجه به دست آمده مربوط به كدامیك از عوامل بوده است.

 





نوع مطلب : زیست سال اول دبیرستان، 
برچسب ها : زیست، اول دبیرستان،
لینک های مرتبط :


سه شنبه 17 مرداد 1396 08:15 ب.ظ
Oh my goodness! Amazing article dude! Thanks, However I am encountering problems with your RSS.
I don't understand the reason why I cannot subscribe to it.

Is there anybody getting similar RSS issues?
Anyone who knows the solution can you kindly respond?

Thanks!!
جمعه 12 مهر 1392 09:47 ب.ظ
مرسی عالی بود
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر